Translate

Note Mood


Friday, April 29, 2011

^_^

Posted by snow white at 8:56 AM 0 comments Links to this post
     


hai sume...... ari ni nak blek umah. cuti 4 bulan.sronok nyer.............x tau nak ckp camne. hehehehehe.............................
sedar x sedar da dekat setahun kat ukm nie. 
da brmcm pengalamn yg jd sme de yg pht atau pon yg manis.  
   tp walau sepahit mne pon pengalamn 2 ble dikenang smula 
mesti  kadang2 yg pahit 2 la yg paling manis skali kn? k r x  
nak ckp pnjg2. tah ble agaknye aku akn update blog nie. ye  
r kat umah ssh nak dpt tenet. lg2 time cuti nie line busy semedang. k r chaw dlu..........


Wednesday, April 27, 2011

MALANG TIDAK BERBAU

Posted by snow white at 1:32 PM 0 comments Links to this post
BANGI, 25 APRIL 2011- Satu kemalangan telah berlaku di simpang X menghala ke Banting sekitar jam 6-6.30 petang. Kemalangan membabitkan sebuah kereta sewa yang dinaiki oleh empat orang mahasiswi dengan sebuah kereta yang dipandu oleh seorang ustazah SRA. Sejurus selepas perlanggaran berlaku beberapa anggota polis yang kebetulan sedang makan durian di gerai durian tepi jalan datang untuk meninjau keadaan dan melancarkan keadaan jalan raya yang semakin sesak dan bunyi hon yang bertalu-talu dari pemandu jalan raya yang lain. Di samping itu, difahamkan tidak ada sebarang kecederaan parah yang berlaku. Punca kemalangan tidak dapat dipastikan kerana mangsa berada dalam keadaan trauma dan tidak dapat mengulas dengan lebih lanjut tentang kemalangan tersebut. Hal ini telah diselesaikan dengan baik tanpa sebarang pergaduhan dan sebarang kerosakan kereta yang berlaku akan dijelaskan melalui insuran. Kesemua yang terlibat telah membuat aduan di balai polis Kajang kira-kira jam 8 malam.


Saturday, April 16, 2011

PANTUN ALAF BARU

Posted by snow white at 2:34 PM 0 comments Links to this post
Pisang emas dibawa berlayar
Masak sebiji di atas peti
Kat pasaraya tak ada hutang hutang
Kalau nak, bayar, Cash On Delivery


Kalau ada jarum yang patah
Jangan di simpan di dalam peti
Kesian betul dengan kau ni
Jarum patah pun kau simpan dalam peti.

Dua tiga kucing berlari
Mana nak sama si kucing belang
Kalau kau berani kejarlah kucing tu
Mesti kau kena cakar sampai berbelang-belang gak..


Kajang Pak Malau kajang berlipat
Kajang hamba mengkuang layu
Kain Pak Malau, Mak Limah yang lipat
Kain aku, si pencuri yang sapu

Rumah Pak Mamat di tepi sawah
Pakai langsir berwarna biru
Ooi Pak Mat, langsir warna biru tak lawa lah
Pakailah warna kuning ke, hijau ke, kelabu asap ke.


Air pasang dalam surut pukul lima
Nyonya bangun pagi siram pokok bunga
Haloo nyonya, mau tanya sikit
Siram pokok bunga aje, tak jual sayur ka?

Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Kalau padi tu belumlah masak
Janganlah tuai, taklah layu-layuan. .


Limau purut masak di dahan
Batang selasih condong uratnya
Limau purut tak boleh makan
Nanti sakit perut nak kena cari ubat.

Pulau Pandan jauh ke tengah
Gunung Daik bercabang tiga
Buat apa nak ke Pulau Pandan yang jauh tu
Pergi aje ke Kampung Pandan


Sorong papan tarik padan
Buah keranji dalam perahu
Tolonglah jangan makan buah keranji tu
Nanti badan kau orang berbau

Hayya Cik Siti, perempuan banyak muda
Ana banyak takut jalan tutup mata
Memanglah takut kalau jalan tutup mata
Sebab takut terpijak lubang Indah Water


Encik Baba jatuh dalam parit
Cik Aminah ketawa jerit jerit
Sampai hati Cik Aminah ketawakan saya jerit-jerit
Mentang-mentanglah saya jatuh dalam parit

Buai laju laju
Sampai pokok sena
Woii, jangan buai laju-laju
Nanti kang tercampak kat pokok sena


Timang tinggi-tinggi
Sampai cucur atap
Cucur atap tak sedap
Cucuk pisang, cucur udang, haaa tu sedap 



Sunday, April 10, 2011

Karyaku

Posted by snow white at 3:18 PM 0 comments Links to this post





                                  Sje jer wat bnd nie nak ilangkn ngantok. 
Ye r musim nak exam nie.......byk cbrn ble kite nak study. Mate nie 
                      pon cam tau2 jer waktu yg TEPAT tok
dye tutup. So, nie r hasilnye. Mntg2 sok exam multimedia, nie 
         adalah beberape contoh gmbr yg tlh di edit mggunakan 
                      software yg brlainan slain dr photoshop.

text generator

"---------------------------"
 

:: 안녕하세요 :: Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review